دكتر قاليباف :بحث کار آفرینی را در شهرداری به طور جدی دنبال می کنیم
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

وی در ادامه با بیان اینکه هر پروژه خدماتی و عمرانی برای اهالی محل در زمان احداث و حتی بهره برداری مشکلاتی به همراه دارد که در این زمینه ما از شهروندان به دلیل تحمل این مشکلات عذرخواهی می کنیم گفت : ما در شهرداری برخی اوقات با برخی دوگانگی ها روبرو هستیم که در قبال آن ها چاره ای نداریم مانند احداث میادین میوه و تره بار که برخی معترض می شوند که با احداث بازار میوه در کنار خانه ها ازدحام به وجود آمده و عده ای نیز به دلیل فراهم سازی این امکان از شهرداری تشکر می کنند.

قالیباف تصریح کرد: به هرحال بازار میوه و تره بار باید نزدیک یک خانه باشد و در این خصوص باید برخی نکات رعایت شود تا دیگران به زحمت نیافتند. خواهش من این است که یک درک و توجه عمیق به مباحث مدیریت شهری داشته باشیم، چرا که شهرداری متعلق به خود شما است و با پول شما اداره می شود ، اگر خدماتی داده می شود کمک کنیم تا مشکلات جانبی برطرف شود.

وی ادامه داد: اصل تعاون،همکاری گذشت محبت حق همسایه داری ، برادری و اخوت باید در شهر به وجود آید و همه خوبی ها را با هم تقسیم کنیم . این طور نباشد که برخی همیشه در زحمت و برخی از رفاه کامل برخوردار باشند.

قالیباف عنوان کرد : یکی از اصلی ترین اهداف ما در مدیریت شهری این است که تلاش کنیم حداکثر امکانات را برای حداکثر مردم فراهم آوریم و در سیاست گذاری ها ما این هدف را به طور جد پیگیری می کنیم  و امروز نسبت اعتماد مردم به مدیریت شهری افزایش یافته است.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به راه اندازی 3 میدان میوه و تره بار در منطقه 4 اظهار کرد : امروز صبح عزیزی از من گلایه کرد که چرا وسط خیابان در رفیوژ میانی نرده می گذارید ، آن طرف خیابان مسجد است و مردم نمی توانند به مسجد آمده و نماز بگذارند.

وی افزود: این مساله را می توان دو گانه نگاه کرد ، یک نگاه مبنی براین است که شهرداری توجهی به مساجد و نماز ندارد و نگاه دیگر آن است که این خیابان پر شیب است و نیاز به نصب نرده دارد و کمی جلوتر هم پل عابر پیاده قرار گرفته که حافظ جان مردم است . از نظر شرعی نیز حفظ جان نمازگزاران وظیفه شهرداری است.

قالیباف تصریح کرد: آن مکان هایی که مسجد و مدرسه ساخته شده است، اولویت ما احداث پل عابر پیاده بوده تا افراد بتوانند از این امکانات به راحتی استفاده کنند و به هر حال کار کردن در شهر مشکلات خود را دارد، من خاطرم هست که روزهای اول مدیریتم شهروندان منطقه 4 و شورا یاری ها از من آسفالت خیابان، تمیز بودن خیابان ها و احداث پارک ها را تقاضا می کردند و نسبت به احداث باغ پرندگان معترض بودند اما امروز می بینیم که با احداث باغ پرندگان یک تفرجگاه بزرگ در تهران ایجاد شده است .

وی در ادامه با بیان اینکه دسترسی هایی که در تهران ایجاد شده قابل توجه است اظهار کرد : امسال ادامه بزرگراه شهید زین الدین به اتمام و به بهره برداری می رسد و بسیاری از دسترسی ها، پل ها و تقاطع ها در حال احداث است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه به مسائل فرهنگی و اقتصادی که جزو برنامه های اصلی شهرداری تهران است گفت: امروز مشکلات اقتصادی به گونه ای است که آثار منفی فرهنگی نیز در خانواده ها باقی گذاشته است. هرچند در قبال مباحث اقتصادی کاری از دست ما برنمی اید و وظیفه قانونی ما حل مشکلات اقتصادی نیست اما براساس وظیفه دینی سعی می کنیم این مشکلات را در شهر تهران با احداث بازار میوه و تره بار و ارایه محصولات با کیفیت همراه با قیمت ارزان تر به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به شعار امسال مبنی بر حمایت از تولید ملی تاکید کرد : توسعه جدی بازار میوه و تره بار به اقتصاد خانواده نیز کمک می کند چرا که قیمت محصولات ارایه شده در این بازارها ارزان تر از سایر بازارهای شهر تهران است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این راستا میادین شهرداری تهران در حوزه اقلام پروتئینی و بهداشتی نیز سعی دارد ارایه این اقلام را با کیفیت بالا و هزینه پایین در اختیار شهروندان قرار دهند و امروز می بینیم که میادین میوه و تره بار شهرداری به نسبت 5 اسل گذشته از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و در این خصوص جهاد گونه عمل شده است و شتاب آن به سمت بهتر شدن افزایش یافته است.

شهردار تهران با بیان اینکه شاید وظیفه قانونی ما کمک به مساجد و حوزه ها نباشد اما ما درون نظام اسلامی زندگی می کنیم و فقها به ما این گونه یاد داده اند که در نظام اسلامی مدیران اجرایی مسئولیت دین مردم را دارند گفت: همان گونه که آسفالت خیابان ها، احداث پارک ها ، جمع کردن زباله ها و... موضوعیت دارد توجه به مسائل فرهنگی و دینی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این قبیل امور وظیفه ما بوده هرچند در این زمینه کوتاهی هایی داریم.

وی تاکید کرد: اما سازمان ما را با دیگر سازمان ها در خصوص حمایت از مساجد مقایسه کنید حتی سازمان هایی که مسئولیت مساجد را به عهده دارند، می بینید که در این خصوص ما بیشتر از سایر نهادها تلاش کرده ایم و تمامی اقدامات خود را در حوزه فرهنگی و اجتماعی با نگاه مسجدی به انجام می رسانیم .

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احداث تونل صدر - نیایش و این که یکی از کارشناسان خارجی این پروژه نسبت به سرعت و اجرای آن متعجب شده بود که در جواب وی من به فرهنگ دفاع مقدس اشاره کردم و به وی گفتم همان فضای دوران دفاع مقدس در فضای احداث این تونل باید حکم فرما باشد که همین گونه نیز شد و این پروژه با کیفیت بالا و سرعت مطلوب مطابق با زمان دهی تعیین شده پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس در جبهه جنگ پلی 45 روزه با روحیه آن دوره احداث شد که تعداد زیادی هواپیمای عراقی سقوط کرد اما نتوانستند این پل را خراب کنند گفت : احداث تونل صدر نیایش نیز با همین روحیه دفاع مقدس به انجام می رسد.

وی ادامه داد : تهدید ها همواره و در تمام ابعاد وجود دارد و ما نباید نگران این تهدید ها باشیم. ما باید به فکر حل مشکلات اقتصادی خود بوده و فارغ از این تهدید ها به اجرای پروژه های عمرانی، خدماتی و اجتماعی در شهر بپردازیم.

شهردار تهران با اشاره به خواسته های امروز شهروندان که متفاوت از سال اول مدیرت خود درشهرداری بود، عنوان کرد: امروز دیگر آسفالت و احداث بوستان که 90 درصد از خواست های شهروندان را در ابتدای مدیریتم در شهرداری شامل می شد مطرح نیست بلکه امروز 80 درصد از خواست های مردم مربوط به امر اشتغال بوده که در مورد این امر کاری از دست ما بر نمی آید .

وی تصریح کرد: هر چند ما در این زمینه تلاش کرده ایم و امسال بیش از پیش به این موضوع توجه خواهیم کرد.

شهردار تهران گفت : بحث کار آفرینی را در شهرداری به طور جدی دنبال می کنیم که در این مورد کمک به اقتصاد خانواده و بحث زنان سرپرست خانوار از اولویت های ما به شمار می رود.

قالیباف تاکید کرد: در راستای شعار حمایت از تولید ملی امروز غالب بر 20 هزار نفر به طور مستقیم با رعایت کرامت تحت پوشش شهرداری تهران به کار می پردازند.

وی افزود: شهرداری تهران بستر کارآفرینی را برای زنان سرپرست خانوار را هم به نحو مطلوب فراهم آورده است.

شهردار تهران افزود: امیدوارم در سایه نظام اسلامی، آرمان های شهدا و تحت رهبری مقام معظم رهبری بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کرده و به اجرای اهدافمان به نحو مطلوب بپردازیم تا مردم از ما راضی باشند چرا که زمانی که مردم از ما راضی هستند خداوند نیز از ما راضی خواهند بود.
 


نظرات شما عزیزان:

سيمين
ساعت7:40---27 فروردين 1391
دكتر ي كارم واسه ما درست كن شايد رد شديم رفتيم از خونه....

حسين قاسمي
ساعت7:34---27 فروردين 1391
بهروز خان حتما اينطوري هست دكتر حرفي بدون پشتوانه نمي زنه

بهروز
ساعت7:33---27 فروردين 1391
اميدواريم كه عملي باشه و در حد حرف نباشه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:قاليباف, كارآفريني,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب